Известие

Collapse
No announcement yet.

ECU IAW на Боксер 1.3

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • ECU IAW на Боксер 1.3

    Здравейте, някой може ли да ми помогне с информация -каква е разликата между ЕКУ-та с номера 46456318 и 46447807. И двете са Magneti Marelli IAW, но не мога да се ориентирам кое е оригинално за моята кола.


    Alfa Romeo 145 1.3 Boxer, Fiat Uno 1.1 Fire, Fiat Ducato 2.5 D - Camping car

  • #2
    би трябвало едното да е с имобилайзер, другото -без.
    какво точно си намислил. върху еку-то има една лепенка с номера, там пише всичко.
    точка

    Comment


    • #3
      Накратко за проблема с колата, минала е през много ръце, с имобилайзер е, беше блокирал и след намеса по ЕКУ-то беше свален. Смених почти всички нейни датчици, но към момента има ниски обороти и гасне.Опитах да я свържа с Визата за да открия проблема, но ми дава различен исо код, а именно там има кода 46456318 и няма 46447807. Питах се дали има разлика и в настройките за мотора или е само имобилайзера в ЕКУ-то. Ето вида на ЕКУ-то, което в момента е на колата
      IAW 8F.6B/0909-A6 B
      Alfa 145 146 1351 MPI CM IMB
      46447807 61600.324.02 Z 12V


      Alfa Romeo 145 1.3 Boxer, Fiat Uno 1.1 Fire, Fiat Ducato 2.5 D - Camping car

      Comment


      • #4
        Здравей колега,и аз така смятам,че единия с имобилайзер,ти сложи другия. А за ниските обороти си прегледай стъпковия мотор.Не мисля че ще е от ЕКУ-то,настройките и на двата нямат разлика,щом са за един и същи вид мотор.Тая процедура съм я правил и не съм имал никакъв проблем.

        Comment


        • #5
          не търси проблема в екуто първо.
          като си на празен ход на място, пусни климатика или ако нямаш - всички ел консуматори. оборотите трябва да паднат леко и после сами пак да се качат до 800-900. ако само падат докато са включени тия неща - стъпковия мотор.
          точка

          Comment


          • #6
            Стъпковият мотор, ламбда сондата, тпс-а, датчика за температурата, кабели, свещи са подменени с нови. Проверил съм вакуумите и мар сензора.


            Alfa Romeo 145 1.3 Boxer, Fiat Uno 1.1 Fire, Fiat Ducato 2.5 D - Camping car

            Comment


            • #7
              какъв точно е проблема. празен ход ли нямаш или гасне.
              като дадеш на контакт без да палиш и изчакаш известно време, чува ли се стъпковия мотор как се измества.
              точка

              Comment


              • #8
                При запалване на студен мотор направо гасне, ако я поддържам с малко газ като вдигне над 50 градуса и нагоре оборотите са ниски около 500-600, но съм сигурен, че не е проблема в моторчето за празен ход, и със старото и с новото все едно и също е положението. Колкото до това дали се движи - да. Опитах следното -отвих двата винта на моторчето и махнах уплътнението между него и дроселовата клапа, така имам допълнително въздух след клапата и вдигнах малко оборотите, но не е нормално. Затова предполагам, че ЕКУ - то бърка нещо и ми дава повече гориво.


                Alfa Romeo 145 1.3 Boxer, Fiat Uno 1.1 Fire, Fiat Ducato 2.5 D - Camping car

                Comment


                • #9
                  аз пък съм сигурен че по това което описваш проблема ти е точно в моторчето или някъде по кабелите.
                  казах ти как се проверява - отваряш капака и даваш контакт и чакаш. след около минута моторчето трябва да затвори напълно, да спре и после да се върне назад.
                  да не си пробвал да му въртиш оста.
                  кога за първи път ти го направи или така си я взел.
                  точка

                  Comment


                  • #10
                    Свети ли ти червената лампа? ЕКУ-то не може да ти вкара повече гориво,може да ти управлява дюзите и стъпковия мотор,(като за стъпковия мотор ЕКЮ-то взима инфо от потенциометъра на дросел-клапата и температурните датчици) така че,изтегли си една Autodata 3,18 ,даи на Engine management Pin data,намери един мултицед,и сравнявай показанията.Всички параметри ако съвпадат,значи стъпковия мотор нещо не съответства.Успех!

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от kolev Покажи съобщение
                      казах ти как се проверява - отваряш капака и даваш контакт и чакаш. след около минута моторчето трябва да затвори напълно, да спре и после да се върне назад.
                      да не си пробвал да му въртиш оста.
                      кога за първи път ти го направи или така си я взел.
                      Колата е караше баща ми и след една камара майстори ми я даде в това състояние. Моторчето го купих миналата седмица и е оригинално на Магнети Марели, както писах по-горе и със старото моторче работи по същия начин. Не съм въртял оста му на ръка. Моторчето се движи точно по описания от теб начин, на контакт задвижва се и като изключиш контакта след малко време се връща пак.
                      Last edited by Tsetso; d.m.y г., 18:30.


                      Alfa Romeo 145 1.3 Boxer, Fiat Uno 1.1 Fire, Fiat Ducato 2.5 D - Camping car

                      Comment


                      • #12
                        А дросела,чистил ли си го.
                        Също маркуча точно преди дросела,може да е спукан
                        Last edited by vlado_iv; d.m.y г., 19:45.
                        146 1.6V TS. 147 1.9 JTDmsigpic

                        Comment


                        • #13
                          Дроселовата клапа направо я смених, някой от майсторите по веригата беше пробвал да вдигне оборотите като е разпробил алуминиевата пломба към жилото за газта и да натегне винта, без да се сети, че като я свърши таз работа ще премести позицията на тпс-а, съответно ъгъла на клапата при пуснат педал на газта и ЕКУ-то ще мъчи да компенсира през моторчето за празния ход, ако бъркам поправете ме


                          Alfa Romeo 145 1.3 Boxer, Fiat Uno 1.1 Fire, Fiat Ducato 2.5 D - Camping car

                          Comment


                          • #14
                            не бъркаш. свети ли ти чек лампата и кой температурен сензор си сменял.
                            точка

                            Comment


                            • #15
                              Първоначално публикувано от kolev Покажи съобщение
                              свети ли ти чек лампата и кой температурен сензор си сменял.
                              Смених и на входящия въздух и на блока за температурата на охладителната течност. По принцип лампата не свети, но по време на работа на мотора ако подам газ и не всеки път светва и 1. или изгасва след малко или 2.двигателя опитва да изгасне ама сякаш го отрязва от тоци и ако пусна бързо газта до празен ход успява да не изгасне.
                              Отдеве върнах уплътнението на моторчето за празен ход и компенсирах оборотите като извадих вакуума между всмукателните тръби и бензина. Но най-важното с което почнах темата е, че не мога да свържа диагностиката с ЕКУ-то. Някъде четох, че има DBCODICI ver. 1.49, моята е версия 1.48 и няма модела на ЕКУ-то ми 46447807. Може ли някой от Вас да погледне и ако има при него да помогне. Пробвах с други модели ЕКУ-та от списъка, ама не съвпадат.


                              Alfa Romeo 145 1.3 Boxer, Fiat Uno 1.1 Fire, Fiat Ducato 2.5 D - Camping car

                              Comment

                              Working...
                              X